Tot nu toe / So far - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Monique Schaick - WaarBenJij.nu Tot nu toe / So far - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Monique Schaick - WaarBenJij.nu

Tot nu toe / So far

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 November 2013 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal,

Als eerste, er was iets mis met de instellingen, maar als het goed is is dit nu gecorrigeerd en zou je dit bericht moeten krigen. Laat svp dan hier even een reactie achter, dan weten we dat het goed gegaan is.
Het heeft even geduurd voordat we weer konden internetten. Eerst geen internet, toen een lege accu van de laptop en geen mogelijkheden om op te laden.
Dus, waar waren we gebleven? O ja, vertrek. Na een rustige vlucht hebben we twee dagen in Dubai doorgebracht. De eerste dag hebben we Dubai vooral te voet verkend om 's middags opgehaald te worden voor een woestijnsafari gevolgd door een barbecue. Om kort te blijven, we hebben ons prima vermaakt! Foto's volgen zodra ik iets meer tijd heb om deze uit te zoeken. Drie maanden weg en al in de tweede week tijd tekort....
De tweede dag hebben we de hop on/hop off bus gedaan om zoveel mogelijk van Dubai te zien. Interessante stad! Enne Sylvia, die scrapwinkel is niet meer gelukt ;-)
Na alweer een rustige vlucht waarin we niet heel veel geslapen hebben zijn we veilig in Perth aangekomen waar we twee dagen hebben doorgebracht. We zijn daar in de vroege middag aangekomen en naar de jeugdherberg gegaan. We hadden nog het een en ander nodig voor het kamperen en laat er nou een zaak daarvoor schuin tegenover de jeugdherberg liggen...We waren in een half uurtje klaar :-D
Daarna heeft Edwin me getrakteerd op een werkelijk heerlijk diner in een restaurant op de 33e verdieping met dus een prachtig uitzicht over Perth. En het mooiste is dat het restaurant ronddraait, dus je hebt een volledig overzicht over Perth. Werkelijk fantastisch *zucht*
De tweede dag werd Edwin 47! Die dag hebben we fietsen gehuurd en alles bij elkaar zo'n 50 km gefietst. Lijkt niet zoveel maar met ruim 30 graden was het toch een aardige afstand. We zijn o.a. naar het strand gefietst waar we genoten hebben van een diner bij The Naked Fig om Edwins verjaardag te vieren. Tegen de tijd dat we weer terug waren zijn we na een welverdiend biertje ons mandje ingerold.
En daarna begon het grote avontuur! Eerst onze huurauto opgehaald en daarna naar Kalbarri gereden wat zo'n 600 km ten noorden van Perth ligt. Tegen zonsondergang, waarbij we onderweg al wat kangoeroes hadden gezien, kwamen we op de camping aan. De avondmaaltijd bestond deze keer uit boterhammen pindakaas en een hamsmeerseltje...
Inmiddels was het dus zondag 24 november en waren we alweer een week weg. Op zondag hebben we niet heel veel bijzonders gedaan, wat noodzakelijke boodschappen en Monique is 's middags zo'n twee uur gaan paardrijden in Kalbarri Nationaal Park. Daarbij zijn we o.a. te paard de Murchison rivier ingegaan, waarbij de paarden dus echt moesten gaan zwemmen. Mijn bergschoenen staan nog wel even in de zon voordat ze droog zijn....
Foto's volgen zodra we wat meer tijd hebben. We zijn een beetje druk ;-)
Tot de volgende keer,
Groetjes,
Edwin en Monique

OK, we are still alive and kicking! Been a while, but first no internet and then no options to recharge the laptop...Apparently something was wrong with the settings, but this should now be corrected. If you get this, please leave a message telling us you got it.
First stop was Dubai, where we spent our first day exliring the city on foot before being picked up for a desert safari and BBQ. To cut a long story short (this post will be quite long...) we LOVED it!
On our second day we enjoyed the city via a hop on / hop off bus, which allowed us to make the most of our time available.
After another flight we arrived at Perth in the early Thursday afternoon. The rest of that afternoon was spent buying camping stuff followed by a beautiful meal at C restaurant. That restaurant is not only on the 33cd floor but also revolving, giving you a 360 of Perth! *sigh* I think it is obvious I thoroughly enjoyed this surprise Edwin organised behind my back ;-)
On our second day in Perth we hired bikes and biked about 50 km. Doesn't sound like much, but when it is over 30 degrees.... To celebrate Edwin's birthday who turned 47, we had a great dinner at The Naked Fig.
On the next day we picked up our car and drove up to Kalbarri, which is approximately 600 km north of Perth. Upon arrival at the campsite we set up camp and had diner, which was peanutbutter sandwiches...
Today we did not really muh, although Monique went horseriding for about two hours into Kalbarri National Park. During that ride the horses swam in the Murchison river with the riders still on their back. My sturdy shoes need at least 48 hours to get dry again..';-)
And tomorrow? Who knows?

Pictures follow as soon as possible, we are a bit short on time ;-)
Until next time,
Cheers,
Edwin and Monique

• 24 November 2013 - 15:24

Elvy:

Ha! eindelijk een berichtje, was al bang dat jullie niet verder zouden komen dan Dubai :-) Klinkt allemaal goed so far, lekker dat je een paar uurtjes hebt kunnen paardrijden Mo.

• 24 November 2013 - 15:32

Sylvia:

Ha, fijn wat van jullie te horen. Als eerste Edwin gefeliciteerd met je verjaardag! Lijkt me toch heel bijzonder om dat niet thuis te vieren, maar op reis.
    Deze eerste week belooft al heel wat. Ik had geen berichtje gekregen, dat er al een nieuw verslag was geplaatst, dus ook nog maar even aangemeld met m'n andere e-mail adres, hopelijk gaat het nu wel goed.
    Ik wist niet dat jij kon paardrijden, Mo: zo te lezen heb je in elk geval wel genoten.
    Kom maar op met die foto's!
    Groetjes,
    Sylvia
    ps. die scrapwinkel is ook niet het belangrijkste, had zelfs niet verwacht dat je erheen wilde :)

• 24 November 2013 - 15:50

Jacqueline:

Ja een eerste teken van leven! Enjoy!!

• 24 November 2013 - 17:48

Margot:

Ik heb wel een berichtje gehad, dus kan jullie avonturen vanachter mijn pc volgen.

Dit bericht klinkt in ieder geval al goed, goed eten en kamperen, jullie langdurig buitenlandverblijf heeft jullie favorieten ingrediënten.

Geniet er lekker van!

• 25 November 2013 - 10:08

Patrick:

alle 1 berichten zijn doorgekomen ;). Veel plezier verder.
    Jojanneke en Patrick

• 26 November 2013 - 07:35

Jeannette:

Hoi hoi .Fijn om weer van jullie te horen. Volgens mij genieten jullie erom! Gaaf he dat restaurant.
    ben heeeeel benieuwd naar jullie foto,s. groetjes uit Nieuwegein :)